Hi There! - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Sjef Nanne - WaarBenJij.nu Hi There! - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Sjef Nanne - WaarBenJij.nu

Hi There!

Door: Nanne

Blijf op de hoogte en volg Sjef

13 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Hi there!
Wij zijn de eerste dagen van de reis al heel actief geweest! Na een heerlijke nacht in een normaal bed te hebben geslapen hebben we eerst een looproute door de stad gedaan. Rond 12.00u hebben we vervolgens de ferry genomen naar 1 van de (47!) eilanden in de Hauraki Gulf, Devonport. Devonport ligt net voor de kust van Auckland op ongeveer 15 min varen en heeft een beetje iets weg van een tropisch vakantiedorp. Allemaal super schattige houten huisjes inclusief veranda's en hier en daar een strandje. Op het eiland zijn we een berg opgelopen (Mt Victoria) van waar je een prachtig uitzicht hebt op de skyline van Auckland (zie foto's ;) ). Daarna hebben we nog even kort gezwommen in de zee (onder luid geklap van een paar locals omdat het nogal lang duurde voordat wij in het water lagen.. koud!!).

De tweede dag hebben we wederom de ferry gepakt maar deze keer richting Waiheke Island dat op ongeveer 35 min varen ligt van Auckland en bekent staat om de wijn(gaarden/huizen) en mooie stranden. We zijn allereerst naar een wijnhuis geweest, cable bay genaamd. Wat een prachtig plek en fantastische ligging!! We hebben eerst een beetje rondgelopen en gezien hoe de pinot gris van dit jaar erbij hangt. Daarna hebben we een wijnproeverij van 5 Nieuw Zeelandse wijnen gedaan (allemaal even lekker natuurlijk) en zijn daarna met een Sauvignon Blanc uit Marlborrough en een syrah uit waiheke island naar het restaurant gegaan waarbij je uitzicht hebt op enerzijds de wijd uitgestrekte wijngaarden en aan de andere kant de zee en andere eilanden (zie fotos's). Hierna zijn we naar Palm Beach gegaan. Een super mooi strand wat je een beetje doet denken aan Azië qua begroeiing maar waar wel weer die mooie houten huizen met veranda's aan gelegen zijn.

De derde dag hebben we Christine (uit mijn hockeyteam) ontmoet halverwege Queenstreet (waar ons hotel aan ligt) en zijn we gaan picknicken in een van de vele parken in Auckland, Albert park. Het is net Chinees nieuwjaar geworden en ter ere daarvan is hier over een paar dagen een festival waardoor het hele park volhangt en volgezet is met Chinese draken, lampionnen e.d. (zie foto's). Na gezellig wat gechillt en bijgekletst te hebben, zijn we met Christine meegelopen maar waar vandaan haar bus zou vertrekken. Zij begint wat eerder aan de rondreis dan wij maar komen elkaar hoogst waarschijnlijk in Queenstown (of wellicht eerder) weer tegen! Daarna hebben we nog een beetje door de stad gelopen en langs de haven. 's Avonds hebben we gegeten bij een restaurant waarvoor we een Groupon-voucher hebben gekocht. Jaja, ik kan het stiekem toch nog niet helemaal achter me laten ;)

De vierde dag hebben we wederom veel (ca. 15km) gelopen om een ander gedeelte van Auckland te verkennen, one tree hill, een mooi en groot park met wederom een berg vanwaar je een prachtig uitzicht hebt op de stad (zie foto's). We hebben daarna de bus gepakt naar een neef van Sjef zijn vader.

De vijfde dag zijn we om 7.40u opgehaald door de Straybus om dan écht echt echt aan onze rondreis te beginnen. De eerste stop was bij hot water beach. Als je hier op sommige plekken met je voeten in het zand wroed, voel je dat hoe dieper je graaft hoe heter (tot 64 graden)het zand en water wordt!! Dit komt door vulkanische activiteit waar Nieuw Zeeland veel mee te maken heeft en zorgt voor de mooiste en meest bizarre gewaarwordingen. Vervolgens zijn we naar hahei gegaan waar ik (Nanne) mijn eerste campingervaring zou beleven. 's Middags hebben we een prachtige hiketocht gemaakt naar cathedral cove (afgelegen strand met een rots dje helemaal door het water is uitgeslepen (zie foto's). 's Avonds hebben we nog met de hele groep gebarbecued en zijn we daarna in ons mummy-laken in bed gaan liggen (om aan te geven hoe de staat van de kamer en bedden was.. ;)).

Gister zijn we met de Straybus naar Raglan gegaan, een echt surfersdorpje aan het strand. We verbleven op een prachtige logde met gelukkig ook een lekkere en redelijk schone kamer. Op het erf hing een super relaxte hippy-sfeer. Iedereen gaat een beetje zijn eigen gang, kookt iets voor zichzelf, leent wat van de ander en niemand schijnt zich ergens druk over te maken. Telefoons hebben geen bereik maar who cares, zolang je maar kunt surfen lijkt hier het levensmotto te zijn :D. 's Avonds hebben we met een (Nederlandse) groep nog een kaartspelletje gedaan en daarna gloeiwormen gezien op het pad naar de lodge toe. Helaas hebben we geen foto's van Raglan gemaakt maar we hopen nog meer plekken als deze tegen te komen.

Vandaag zitten we weer in de bus richting onze volgende bestemming, Waitomo en Mourea. We zullen vanavond verbleven in een echt Maori gezelschap waar we meer gaan leren over hun cultuur, dans, eten en leven. Wordt vervolgt zullen we dus zeggen!

• 14 Februari 2014 - 03:34

Mo:

Hoi Sjef en Nanne,

Leuk om te zien dat jullie het zo leuk hebben. Ik lees jullie blog en kijk mee naar jullie foto's.

Have fun

Groetjes Mo. Ush

• 14 Februari 2014 - 08:58

Siny Gerwig:

Hoi lieffies, wat een uitgebreid verslag, ik heb er elke keer de atlas bij!! Zo reizen we een beetje met jullie mee!! Het is vandaag Valentijnsdag en ik ben benieuwd... Maar uiteindelijk heb ik toch al mijn Valentijn.. Afgelopen woensdag 39 jaar getrouwd, wat een tijd hè, en oma Gerwig werd 85 jaar, dit hebben we gevierd in het verpleegtehuis met taart, ze genoot echt, morgen halen we haar op om het bij ons thuis nog te vieren. Vanavond naar Bonny want haar 2 kanjers zijn jarig vandaag, oma net gebeld maar zij gaat zelf lopen naar Bon, gaat echt veel beter, ze loopt weer zelf!! Ik zie dan ook Atie en Frans dus er gaan wel de nodige wijntjes in denk ik, hele dikke kusxx

• 14 Februari 2014 - 12:40

Karin:

Leuk, leuk , leuk allemaal.
    Ik lees met plezier jullie ervaringen.
    Het ziet er allemaal redelijk relaxed uit, geniet daarvan want voor je het weet zitten jullie weer in de hectiek van het westen.

Liefs Karinxx

• 14 Februari 2014 - 21:45

Inge:

Hej Nanne!
    Super dat je op reis bent. Ik kan niet anders, na een jaar op reis, dsn zeggen dat je een onvergetelijke tijd tegemoet gaat!
    Ga jullie zeker volgen.
    Wij vonden de Tongariro Crossing het mooiste van het Noordereiland dus die zou ik zeker niet overslaan!
    Geniet ervan!
    X
    Inge

• 19 Februari 2014 - 12:04

Joan Pröpper-Gorissen:

Hoi Sjef en Nanne,

Hier een berichtje van Sjef zijn nicht. Wij hebben elkaar al jaren niet gezien of gesproken, maar na het lezen van dit verslag moest ik toch even reageren.

Wat een mooie verhalen en vooruitzichten! En wat bijzonder dat jullie samen zo'n mooie en grote reis maken. Ik heb dit 10 jaar geleden met mijn moeder gedaan en het was het mooiste jaar in mijn leven. Nu nog denk ik er bijna dagelijks aan terug en hoop dat dit voor jullie ook zo zal zijn. Geniet van dit hele avontuur en van iedere dag en ik zal jullie ongetwijfeld nog blijven volgen...

Groeten,
    Joan

• 18 Maart 2014 - 19:23

Bolweg Peter:

Wel heel goed dat de familie vanbmmijn tante Mia en Nico zo een hoge score hebben met de bezoeken aan mijn jonste broer
    het is ons nog niet gelukt te gaan wegens de gezondheid van Mieke
    groet Peter